پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اهواز

فراخوان دومین همایش ملی تربیت معلم

  • ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اعلام خبر فراخوان دومین همایش ملی تربیت معلم که  در اردیبهشت سال 1395 و در پردیس شهید باهنر اصفهان، به مناسبت هفته معلم برگزار خواهد شد، از همه صاحب نظران، اعضای هیات علمی، مدرسان، دانشجویان و سایر علاقه مندان برای تهیه مقاله دعوت کرد.

    شایان ذکر است سامانه الکترونیکی دومین همایش ملی تربیت معلم به نشانی Hmt.cfu.ac.ir پذیرای دریافت مقالات می باشد.

    اهداف همایش

    (1 ایجاد فرصت برای تضارب آرا ء، بسط دانش بومی و به اشتراک گذاری تجارب و دیدگاه های صاحب نظران تربیت معلم در سطح ملی

    (2ایجاد فرصت برای بازخوانی انتقادی سنت های تربیت معلم در ایران و جهان

    (3 ایجاد بستر برای سیاست گذاری  و برنامه ریزی در تربیت معلم  و دست یابی به کیفیت برتر

    (4کمک به رسمیت  یافتن تربیت معلم به عنوان یک عرصه تخصصی در جامعه ی علمی ایران.

    محورهای اصلی همایش

    الف) اسناد فرادستی و مبانی در تربیت معلم

    سند تحول بنیادین و تربیت معلم

    نقشه جامع علمی کشور و تربیت معلم

    سند دانشگاه اسلامی و تربیت معلم

    اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم

    سند برنامه درسی ملی و تربیت معلم

    تاریخ تحول تربیت معلم( در ایران و جهان)

    فلسفه تربیت معلم

    رسالت دانشگاه فرهنگیان و آینده تربیت معلم

    ب) آموزش و برنامه های درسی تربیت معلم

    برنامه های درسی در تربیت معلم

    نقش و جایگاه کارورزی  و کارآموزی در تربیت معلم

    جایگاه و نقش برنامه های درسی غیررسمی  ( انتخابی/ اختیاری) در دستیابی به شایسنگی های معلمی

    جایگاه و نقش برنامه های درسی غیرمتشکل در دستیابی به شایسنگی های معلمی

    تربیت معلم در حوزه های خاص( تربیت معلم چند پایه- تربیت معلم چند موضوعی- تربیت معلم روستایی و عشایری، آموزش و پرورش استثنایی )

    الزامات آموزش فعال و پژوهش محور در تربیت معلم

    قابلیت های بستر مجازی برای تربیت معلم و توسعه حرفه ای معلمان

    سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و دانشجو معلمان

    ج) تحول و نوآوری در تربیت معلم

    دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک سازمان یادگیرنده

    مدیریت تحول و نوآوری در تربیت معلم

    مدیریت دانش در تربیت معلم

    مفهوم سازی و ایده پردازی در مدیریت، ساختار و تشکیلات تربیت معلم

    نقد و ارزیابی الگوهای پذیرش دانشجو در تربیت معلم

    - الگوهای نوین توسعه حرفه ای معلمان( روایت پژوهی- درس پژوهی- اقدام پژوهی)